Modyfikacje mojego modelu Traxxas E-Revo 1.0
Kiedy firma Traxxas wypuściła na rynek pierwszą wersję elektrycznego monstera E-Revo, od razu zabrałem się za przeróbki tego ciekawego i bardzo kontrowersyjnego modelu. Podwozie poddawałem wielu usprawnieniom i modyfikacjom, które znacznie poprawiły osiągi i wytrzymałość całej konstrukcji modelu :)
Napęd elektryczny stanowi regulator Tekin RX8 z silnikiem 2250kV. Początek modyfikacji układu napędowego to budowa i zamontowanie pierwszej wersji centralnego dyferencjału.
Porównanie obu dyferencjałów gdzie wspólną ich częścią jest tylko główna zębatka odbiorcza.
Wszystko pasuje :) Na zdjęciach wszystko ładnie wygląda ale złożenie takiego dyferencjału wymaga ode mnie użycia odpowiednich narzędzi oraz obrabiarek.
Wzmocnienia tylnej i przedniej części podwozia zapobiega połamaniu płyty
podwozia oraz bulkheadów po nieudanych lądowaniach z dużych wysokości oraz
zderzeniami z przeszkodami przy dużych prędkościach.
Montaż zestawu napędowego Tekin. Regulator jest innych rozmiarów od oryginalnie montowanego zestawu Castle MMM. Otwory montażowe silnika T8 nie pasują pod oryginalne łoże ale troszkę frezowania i silnik ląduje jak najniżej aby obniżyć środek ciężkości.
Montaż przewodów sensorów do silnika oraz regulatora do odbiornika
Główna osłona podwozia tylnej półosi między skrzynią biegów a tylnym dyferencjałem posiada szczelinę przez którą wpada sporo kamieni spod przednich kół. W następstwie można uszkodzić ośkę napędową tylnego dyferencjału. Szczelinę można zaślepić chociażby zwykłą gąbką :) która idealnie spełni swoje zadanie jak plastikowa osłona mojego projektu.
Przy montażu pojedynczego, mocniejszego serwomechanizmu skrętu zalecam zastosowanie podkładek pod śruby mocujące
Mój projekt tylnych osłon tym razem na stałe przykręconych do dolnych wahaczy RPM 80652. Osłony bardzo dobrze chronią cały tylny układ napędowy z łożyskami i przy okazji zanieczyszczenia łatwiej usunąć z osłony niż wessanych w okolice półosiek napędowych trawy czy patyków, które potrafią uszkodzić przeguby.
Zaślepka plastikowa po usunięciu drugiego serwa skrętu
Do mojego E-Revo trafiły dyferencjały 4 satelitowe z modelu klasy truggy w skali 1:8, które zamontować można za pomocą specjalnych obudów firmy RC-Monster. Koszt seryjnych dyferencjałów z obudowami jak były w sprzedaży to kosztowały 265$, a do tego trzeba dokupić stalowe przekładnie, których też już nie produkują (potrzebne są na model 2 sztuki z czego każda kosztowała po 20$). Tuningiem ode mnie były jedynie w tym przypadku aluminiowe kubki firmy Innovative.
Małe zmiany kosmetyczne w modelu czyli wszystkie przewody umieściłem w oplocie poliestrowym. Zamontowanie na stałe gniazd zasilania oraz montaż radiatora pasywnego na silnik, który delikatnie obniżył temperaturę pracy.
Postanowiłem zamontować czujnik prędkości/obrotów jaki
znajduje się w zestawie telemetrii do aparatury DX3S. Czujnik jest
zamontowany do obudowy głównej przekładni napędowej, a element widoczny dla czujnika czyli
srebrny "znacznik" w tym wypadku został naklejony na zębatkę główną
centralnego dyferencjału mojej produkcji.
I takim o to sposobem mamy pomiar prędkości modelu lub obrotów na ekranie wyświetlacza aparatury DX3S
za pomocą telemetrii :)
Krótki filmik przedstawiający mój model E-REVO na zawodach, które
odbyły się na torze w Marklowicach. Od
2:16 mój model - ZAPRASZAM do oglądania :)
Wyfrezowałem nowe mocowanie silnika bo seryjne o grubości 3mm powyginało mi się podczas potężnej kraksy :) Płytka wykonana z aluminium PA13 czyli lotniczego aluminium 7075-T6 o grubości 4mm - seryjne ma grubość 3mm i jest wykonane z odlewu aluminiowego 6061-T3
Przeróbka całego układu przeniesienia napędu według
mojego pomysłu i obok konstrukcji mojego autorstwa dyfra centralnego będzie
to jedna z najbardziej czasochłonnych i nowatorskich przeróbek których
jestem autorem.
Czemu przerabiam ? - odpowiedź jest prosta dla mnie samego czyli
lubię coś tworzyć nowego oraz znacznie poprawiać konstrukcję natomiast
zabieg ten nie jest wymagany bo cały poprzedni sezon przejeździłem na
seryjnym przeniesieniu napędu, które zabezpieczyłem
centralnym
dyferencjałem mojej produkcji i zero awarii układu
przeniesienia napędu !! :)
Stalowe ośki napędowe - co prawda takie ośki produkuje firma Traxxas
oraz inne firmy ale niestety ich wytrzymałość w stosunku do ceny seryjnych
osiek jest nie opłacalna w zakupie toteż seryjne półosie napędowe wygrywają
wytrzymałość/cena.
Od początku: tylna zwrotnica firmy RPM z zestawu 80562
została przerobiona pod zamontowanie
stalowej ośki CVD z modelu Losi XXL, która osadzona w zwrotnicy musiała
być na innych rozmiarach łożysk niż seryjne. Oryginalna ośka była
osadzona na łożysku zewnętrznym 6x15x5mm a wewnętrznym 12x21x4mm. Ośka
stalowa z modelu Losi ma już średnice 8mm pod mocowanie koła hexa jak w typowych modelach
truggy toteż zewnętrzne łożysko o wymiarach 8x16x5mm zastąpiło seryjne
6x15x5mm. Wewnętrzne łożysko zwrotnicy również uległo wymianie na dużo
większe i wytrzymalsze. Wymieniłem również hexy na produkt
renomowanej firmy
King
Headz. Do tego jeszcze przerobione piny
zwrotnic RPM na tytanowe skręcane z jednej strony.
Do stalowych osiek dokupiłem niezniszczalne kielichy z firmy Rc-monster, centralny kielich to produkt firmy OFNA
Centralne ośki firmy Kershaw Designs
Setup zawieszenia przy użyciu zestawu firmy HUDY, na którym ustawiam wszystkie modele w moim serwisie
Można zauważyć zmiany jakie poczyniłem w przednim zawieszeniu czyli zwrotnice firmy RD-Racing, które również poddałem małej obróbce aby zmniejszyć promień skrętu oraz zaadoptować ośki z modelu Mugen MBX6T oraz kielichy firmy Rc-Monster.
Wyważanie kół oraz regulacja tłumienia, twardości oraz długości tłoczysk amortyzatorów by jak najlepiej spełniały swoje zadanie w modelu
Zmiana aparatury Spektrum DX3S na Sanwa MT-4 z telemetrią. Zamontowany czujnik obrotów przy skrzyni biegów, który odpowiada za prawidłowe wskazania prędkości modelu na ekranie nadajnika
Niestety ten pomiar prędkości okazał się mało wiarygodny
toteż zmieniłem czujnik optyczny na czujnik magnetyczny który jest dużo
dokładniejszy i nie straszne mu zanieczyszczenia, które powodowały błędne
odczyty w przypadku oryginalnego czujnika optycznego MT-4.
Zmiana wtyczek zasilania na XT90 - po wielu testach uważam je za świetną alternatywę dla konektorów traxxasa
2012
Podwozie na szybko złożone ponownie - praktycznie zmiany kosmetyczne....
Docisk tarczy sprzęgła za pomocą łożyska oporowego regulowanego poprzez 2 podkładki sprężyste Belleville. Tarcza sprzęgła firmy RRP wymagała również przerobienia.
Pod koniec 2012 roku uszkodzeniu uległa tylna obudowa dyferencjału Rc-Monster, która nie produkuje już części tuningowych do modeli E-REVO od kilku lat. Zamontowałem dyferencjał kompletny z modelu Losi LST2, który wymagał wielu przeróbek samej obudowy dyferencjału jak i bulkheada ale najważniejsze jest to że pasuje i jest dużo wytrzymalszy niż seryjny traxxasa
Z tylnego dyferencjału Rc-Monster została mi aluminiowa obudowa firmy Innovative więc przełożyłem ją do centralnego dyferencjału mojej produkcji
Tak prezentuje się moje E-Revo na lata 2013 wzwyż :)
Testuje gniazda firmy Rcproplus. Serwomechanizm skrętu jest zasilany przez zewnętrzny UBEC dający 7,4V by wykorzystać pełne osiągi serwa skrętu SAVOX SB-2274SG na wyższym napięciu
Doszedł też czujnik magnetyczny, który bezbłędnie dokonuje pomiaru prędkości lub obrotów silnika
Byłem zmuszony zmienić przednie zwrotnice aluminiowe firmy RD-Racing. Po 2 latach użytkowania rozpadły się.... Zamontowałem najmocniejsze na rynku zwrotnice firmy TEKNO z ogromnymi łożyskami - niestety firma TEKNO już ich nie produkuje :(
2016
W modelu postanowiłem dokonać radykalnych zmian obniżenia środka ciężkości oraz możliwości zastosowania pojedynczego pakietu LiPo 4s, który wykorzystuje również w dwóch moich pozostałych modelach jakimi są Agama buggy oraz Mugen truggy. Projekt jest cały czas rozwijany, waga podwozia spadła z 5200g do 4800g co diametralnie poprawiło prowadzenie modelu
Obecnie model czeka na syna aż
podrośnie :)
Copyright © 2004 - 2021 prorevo.pl All rights reserved.