Koła Tuning Serwis modeli Mugen Revo E-Revo

 

Historia tuningu mojego spalinowego monster trucka Traxxas Revo.

Rok 2006


 

 

 

Rok 2007 - 2008

Modyfikacje: centralny dyferencjał plus tylny hamulec, stabilizatory własnej produkcji, silnik big block SH.28 P6 po dodatkowym portowaniu bloku i tulei, hexy kół firmy Ofna przerobione by zlikwidować bicia na ich mocowaniu, tytanowe drążki skrętu/zbieżności firmy Lunsford Racing, aluminiowe drążki popychaczy traxxas, mocowanie lotki firmy Hot Bodies, zwrotnice RPM, układ wydechowy Trinity, bak paliwa Trinity Spyder 170ml.

Aby zamontować tak duży silnik w Revo pojawił się mały problem: seryjnie montowany układ wydechowy nie mieścił się za silnikiem. Dłuższy blok silnika SH powodował, że kolanko wydechu wystawało za wieżyczką słupków karoserii i jedynym wyjściem było przesunięcie silnika do przodu o 8mm oraz całej skrzyni biegów. Płyta podwozia oraz blok silnika musiałem wyfrezować

 

 

 

 

 

Montaż stabilizatorów które wykonałem sam :)


 

 

 

Rok 2009 - 2010


    Skrzynia biegów i centralny dyferencjał po 5 litrach jazdy na silniku SH.28 P6. Jak widać prawidłowy olej w dyferencjale centralnym, odpowiednie ustawienie sprzęgła poślizgowego na zębatce odbiorczej skrzyni biegów przyczynia się w znacznym stopniu do bezproblemowej pracy całej przekładni głównej.

 

 

 

Sporo wytrzymalsze dyferencjały z modelu E-Revo zamontowałem w Revo. Na zdjęciach widać spore różnice w budowie. Ośka satelit została wzmocniona poprzez środkowy "bloczek", a metalowe "koperty" w kubku dyfra wzmacniają jego całą konstrukcje. Oprócz tego zmiany są w budowie plastikowego kubka oraz śruby mocujące są dłuższe.

 

 

W celu obniżenia wagi zamontowałem wyczynowy silnik o pojemności 3cm czyli OS 18TZ, który jest o 200 gram lżejszy od SH.28 P6. Wymieniając stalowe elementy zawieszenia na tytanowe oraz tylne zawieszenie na RPM True-track 80562 waga podwozia spadła o kolejne 150g. Model lepiej się prowadzi, nie ma problemów z podsterownością na szybkich zakrętach. Zużycie paliwa znacznie spadło. To, co silnik SH konsumował w 10 minut - teraz starcza na 20 minut silnikowi OS.

 

 

 

Nowe amortyzatory z modelu Revo Platinum, które posiadają pokryte teflonem obudowy, tłoczyska pokryte tlenkiem tytanu i najważniejsze to tłoczki Traxxas VDP o zmiennej charakterystyce pracy przy sprężaniu/rozprężaniu amortyzatora.




 

ROK 2011 - 2012


 





 

Nowa aparatura Spektrum DX3S z zestawem telemetrii. Pomiar napięcia odbiornika, temperatury silnika i jego obrotów pokazywany na wyświetlaczu nadajnika. Bardzo wygodna, szybka i zaawansowana aparatura.

 
 


    Nowy tłumik firmy THS. Ładny, teflonowy kolor i głośniejszy od seryjnego.



 

Nowe hexy 17mm nylonowe, które w spalinowym Revo wytrzymują bez problemu.

 

 
 


    Pierwsze malowanie karoserii aerografem :)




 

Kolejne malowanie aerografem :)


 

 

 

 

Zaczynam budowę elektrycznego monster trucka traxxas E-Revo
Zapraszam
 


Do góry

Copyright © 2004 - 2018 prorevo.pl All rights reserved.