Koła Tuning Serwis modeli Mugen Revo E-Revo


Układ kierowniczy:

E-Revo 2.0 - mniejszy promień skrętu i jego regulacja


Układ zawieszenia:

E-Revo 2.0 i inne modele - wzmocnienie gwintów w wahaczach

E-Revo 2.0 - setup i geometria zawieszenia

E-Revo 2.0 - naprawa amortyzatorów

E-Revo 2.0 - usuwanie luzów na zwrotnicach

E-Revo 2.0 - wzmocnienie końcówek drążków popychaczy


Płyta podłogowa:

E-Revo 2.0 - wymiary kieszeni na akumulatory

E-Revo 2.0 - wzmocnienie aluminiowe tylnej konstrukcji podwozia

E-Revo 2.0 - zabezpieczenie tylnej półosi centralnej

E-Revo 2.0 - osłony tylnego napędu

E-Revo 2.0 - większe otwory na kable w boxach


Układ napędowy:


E-Revo 2.0 - profesjonalne składanie kół

E-Revo 2.0 - likwidacja luzów mocowania kół

E-Revo 2.0 - dobór przełożeń zębatek silnika i odbioru

E-Revo 2.0 - serwis przekładni i centralnego dyferencjału + film


Wykaz części do modelu E-Revo/2.0:

E-Revo/2.0 - interaktywne rysunki techniczne podzespołów


 

E-Revo 2.0 to najnowsza konstrukcja elektrycznego monstera firmy Traxxas. Nowa odsłona modelu miała poprawić wszystkie bolączki pierwszej wersji, która pojawiła się na rynku w 2010r. w odmianie szczotkowej 5603 oraz bezszczotkowej 5608. Niestety model z pudła nie nadaje się do dłuższej jazdy. 2.0 przytyło o 1,5kg w porównaniu do starszego brata. Wzrost wagi to przede wszystkim mocniejsze przeniesieniu napędu, większe a co za tym idzie cięższe koła, szybszy demontaż karoserii ze wzmocnieniami czy mocniejsze wahacze i podłoga która ma więcej masy tworzywa. Niestety wzrost wagi negatywnie odbił się na kilku aspektach użytkowych modelu zaczynając od zawodnej elektroniki, a kończąc na słabych kołach i źle zestrojonym zawieszeniu z marnymi amortyzatorami.
   

Dedykowane poprawki E-Revo 2.0

1. Fabryczne koła rozpadają się po kilku godzinach jazd. Najczęściej zakładane koła firmy Pro-Line wymagają poprawek. Tak jak oryginalne koła traxxasa wprowadzają duże wibracje, powodując pogorszenie właściwości jezdnych i przyspieszone zużycie podzespołów zawieszenia. Oferuję profesjonalny montaż kół oraz naprawę już używanych.
2. Wzmocnienie plastikowe tylnej konstrukcji płyty podłogowej należy wymienić na aluminiowe Traxxas 5632.
3. Plastikowe serwomechanizmy skrętu 2075 po kilku jazdach ulegną awarii. Nie ma sensu ich naprawy za pomocą mocniejszej przekładni czy zwarciu rezystora w elektronice. Bardzo słabe parametry uciągu i prędkości psują kierowanie 7kg modelem. Proponuję zamontowanie jednego mocniejszego serwa o parametrach przynajmniej 28kg/0.15sekundy, bądź dwóch o łącznej sile nie większej niż 45Kg by znacząco nie obciążać BECa regulatora.
4. Gdy fabryczny silnik z plastikową ścianką tylnego łożyska rozpadnie się to zalecam jego wymianę na dużo lepszy produkt firmy Hobbywing 4274. Przy awarii ESC sprawa jest prosta - Max8 bądź Max6. Przy zasilaniu 6s konieczne zamontowanie dodatkowych kondensatorów ładujących.
5. Amortyzatory fabryczne to kolejny element, którego nie polecam naprawiać. Oferuję najlepsze rozwiązanie. Do tego zamontowanie limiterów tylnego skoku zawieszenia HR 85mm, które zapobiegną wypadaniu końcówek drążków popychaczy. Cały zestaw wyciągnie maksymalny potencjał pracy zawieszenia. Dodatkowo wszystkie końcówki drążków popychaczy amortyzatorów należy wkręcać na kleju CA.
6. Konieczna wymiana oleju w centralnym dyferencjale oraz usunięcie luzów i poprawne nasmarowanie całej serwis przekładni . Przegląd dyferencjałów oraz usuwanie luzów i poprawne nasmarowanie.
7. Usunięcie luzów zwrotnic oraz mocowań kół.
8. Usprawnienie mechanizmu skrętu.
9. Odpowiedni setup z geometrią zawieszenia.
10. Naprawa uszkodzonych gwintów w wahaczach.
11. Montaż osłony piankowej, która zapobiega uszkodzeniu tylnej ośki centralnej. Powiększone otwory na kable zasilające w boksach akumulatorów.
12. Montaż stabilizatorów dla bardziej wymagających użytkowników. Ich zadaniem jest wykorzystanie maksymalnej przyczepności wszystkich kół w pokonywaniu zakrętów.


    Powyższe modyfikacje wykonuję na samym początku serwisu, co znacznie poprawia właściwości jezdne i wytrzymałość całej konstrukcji E-Revo 2.0. Przy używanych modelach często pojawiają się niespodziewane usterki oraz nieumiejętne naprawy, których serwis  na wybranych przeze mnie modelach przedstawiam tutaj. Przykładowy remont i udoskonalenie nowego E-Revo 2.0.
 


Do góry

Copyright © 2004 - 2020 prorevo.pl All rights reserved.