Koła

Tuning

Serwis

Mugen

Revo

E-Revo


Układ kierowniczy:

E-Revo 2.0 - regulacja mechanizmu skrętu + film


Układ zawieszenia:

E-Revo 2.0 i inne modele - wzmocnienie gwintów w wahaczach

E-Revo 2.0 - setup i geometria zawieszenia

E-Revo 2.0 - naprawa amortyzatorów

E-Revo 2.0 - usuwanie luzów na zwrotnicach

E-Revo 2.0 - wzmocnienie końcówek drążków popychaczy

E-Revo 2.0 - limitery zawieszenia

E-Revo 2.0 - stabilizatory


Płyta podłogowa:

E-Revo 2.0 - wymiary kieszeni na akumulatory

E-Revo 2.0 - wzmocnienie aluminiowe tylnej konstrukcji podwozia

E-Revo 2.0 - zabezpieczenie tylnej półosi centralnej

E-Revo 2.0 - osłony tylnego napędu

E-Revo 2.0 - większe otwory na kable w boxach


Układ napędowy:


E-Revo 2.0 - profesjonalne składanie kół

E-Revo 2.0 - likwidacja luzów mocowania kół

E-Revo 2.0 - dobór przełożeń zębatek silnika i odbioru

E-Revo 2.0  - serwis przekładni i centralnego dyferencjału + film

E-Revo 2.0 - kasowanie luzu dyferencjału


Wykaz części do modelu E-Revo/2.0:

E-Revo/2.0 - interaktywne rysunki techniczne podzespołów


 

E-Revo 2.0 to najnowsza konstrukcja elektrycznego monstera firmy Traxxas. Nowa odsłona modelu miała poprawić wszystkie bolączki pierwszej wersji, która pojawiła się na rynku w 2010r. w odmianie szczotkowej 5603 oraz bezszczotkowej 5608. Niestety model prosto z kartonu nie nadaje się do dłuższej i bezawaryjnej jazdy. 2.0 przytyło o 1,5kg w porównaniu do starszego brata. Wzrost wagi to przede wszystkim mocniejsze przeniesieniu napędu, większe a co za tym idzie cięższe koła, szybszy demontaż karoserii ze wzmocnieniami czy mocniejsze wahacze i podłoga która ma więcej masy tworzywa. Niestety wzrost wagi negatywnie odbił się na kilku aspektach użytkowych modelu zaczynając od zawodnej elektroniki, a kończąc na słabych kołach i źle zestrojonym zawieszeniu z marnymi amortyzatorami.
   

Dedykowane poprawki E-Revo 2.0

1. Fabryczne koła rozpadają się po kilku godzinach jazd. Wszystkie koła fabrycznie składane przez producentów tj. Pro-Line i Louise wymagają poprawek mniejszych i większych. Tak jak oryginalne koła traxxasa wprowadzają duże wibracje, powodując pogorszenie właściwości jezdnych i przyspieszone zużycie podzespołów zawieszenia. Oferuję profesjonalny montaż kół oraz naprawę już używanych.
2. Wzmocnienie plastikowe tylnej konstrukcji płyty podłogowej należy wymienić na aluminiowe Traxxas 5632.
3. Plastikowe serwomechanizmy skrętu 2075 po kilku jazdach ulegną awarii. Nie ma sensu ich naprawy za pomocą mocniejszej przekładni czy zwarciu rezystora w elektronice. Bardzo słabe parametry uciągu i prędkości psują kierowanie prawie 7kg modelem. Proponuję zamontowanie dwóch o łącznej sile nie większej niż 45Kg np. SRT6023. Można zamontować jedno mocniejsze serwo o parametrach przynajmniej 28kg/0.15sekund ale trzeba się liczyć z szybszym zużyciem bądź pęknięciem głównego ramienia mechanizmu skrętu.
4. Gdy fabryczny silnik z plastikową ścianką tylnego łożyska rozpadnie się to zalecam jego wymianę na dużo wytrzymalszy produkt firmy Hobbywing 4274. Przy awarii ESC sprawa jest prosta - Max8 bądź Max6. Przy zasilaniu 6s konieczne zamontowanie dodatkowych kondensatorów ładujących.
5. Amortyzatory fabryczne to kolejny element, którego nie polecam naprawiać. Oferuję najlepsze rozwiązanie. Opcjonalnie oferuję limitery zawieszenia, które zapobiegają wypadaniu końcówek drążków popychaczy oraz amortyzatorów. Cały zestaw wyciągnie maksymalny potencjał pracy zawieszenia. Dodatkowo wszystkie końcówki starej wersji drążków popychaczy amortyzatorów należy wkręcać na kleju CA. Nowa i poprawiona wersja 8619 nie wymaga klejenia a w połączeniu z moimi amortyzatorami - eliminuje potrzebę montażu limiterów.
6. Konieczna wymiana oleju w centralnym dyferencjale oraz usunięcie luzów i poprawne nasmarowanie całej serwis przekładni . Przegląd dyferencjałów oraz kasowanie luzów i poprawne nasmarowanie.
7. Usunięcie luzów zwrotnic oraz mocowań kół.
8. Usprawnienie mechanizmu skrętu + film.
9. Odpowiedni setup z geometrią zawieszenia.
10. Naprawa uszkodzonych gwintów w wahaczach.
11. Montaż osłony piankowej, która zapobiega uszkodzeniu tylnej ośki centralnej. Powiększone otwory na kable zasilające w boksach akumulatorów. Osłony tylnego napędu.
12. Montaż stabilizatorów dla bardziej wymagających użytkowników. Ich zadaniem jest wykorzystanie maksymalnej przyczepności wszystkich kół w pokonywaniu zakrętów.


    Powyższe modyfikacje wykonuję na samym początku serwisu, co znacznie poprawia właściwości jezdne i wytrzymałość całej konstrukcji E-Revo 2.0. Przy używanych modelach często pojawiają się niespodziewane usterki oraz nieumiejętne naprawy, których serwis na wybranych przeze mnie modelach przedstawiam tutaj. Przykładowy remont i udoskonalenie nowego E-Revo 2.0.
 


Do góry

Copyright © 2004 - 2021 prorevo.pl All rights reserved.