Układ kierowniczy:
E-Revo 2.0 -
regulacja mechanizmu skrętu +
film
Układ zawieszenia:
E-Revo 2.0 i inne modele - wzmocnienie gwintów w wahaczach
E-Revo 2.0 - setup i geometria zawieszenia
E-Revo 2.0
- naprawa amortyzatorów
E-Revo 2.0 - usuwanie luzów na zwrotnicach
E-Revo 2.0 - wzmocnienie końcówek
drążków popychaczy
E-Revo 2.0
- limitery zawieszenia
E-Revo 2.0
- stabilizatory
Płyta podłogowa:
E-Revo 2.0 - wymiary kieszeni na akumulatory
E-Revo 2.0 - wzmocnienie
aluminiowe tylnej konstrukcji podwozia
E-Revo 2.0
- zabezpieczenie tylnej półosi centralnej
E-Revo 2.0 - osłony tylnego napędu
E-Revo
2.0 - większe otwory na kable w boxach
Układ napędowy:
E-Revo 2.0 - profesjonalne składanie kół
E-Revo 2.0 - likwidacja luzów
mocowania kół
E-Revo 2.0 - dobór przełożeń
zębatek silnika i odbioru
E-Revo 2.0
-
serwis przekładni i centralnego
dyferencjału +
film
E-Revo
2.0 - kasowanie luzu dyferencjału
Wykaz części do
modelu E-Revo/2.0:
E-Revo/2.0 - interaktywne
rysunki techniczne podzespołów
E-Revo
2.0 to najnowsza konstrukcja elektrycznego monstera
firmy Traxxas. Nowa odsłona modelu miała poprawić wszystkie bolączki
pierwszej wersji, która pojawiła się na rynku w 2010r. w odmianie
szczotkowej
5603 oraz bezszczotkowej
5608. Niestety model prosto z kartonu nie nadaje się do dłuższej i
bezawaryjnej jazdy. 2.0
przytyło o 1,5kg w porównaniu do starszego brata. Wzrost wagi to przede
wszystkim mocniejsze przeniesieniu napędu, większe a co za tym idzie cięższe
koła, szybszy demontaż karoserii ze wzmocnieniami czy mocniejsze wahacze i
podłoga która ma więcej masy tworzywa. Niestety wzrost
wagi negatywnie odbił się na kilku aspektach użytkowych modelu zaczynając od
zawodnej elektroniki, a kończąc na słabych kołach i źle zestrojonym
zawieszeniu z marnymi amortyzatorami.
Dedykowane poprawki E-Revo 2.0
1. Fabryczne koła rozpadają się po kilku godzinach jazd. Wszystkie
koła fabrycznie składane przez producentów tj. Pro-Line i Louise wymagają
poprawek mniejszych i większych. Tak jak oryginalne koła traxxasa wprowadzają duże wibracje,
powodując pogorszenie właściwości jezdnych i przyspieszone zużycie
podzespołów zawieszenia. Oferuję profesjonalny
montaż kół oraz naprawę już używanych.
2. Wzmocnienie plastikowe tylnej konstrukcji płyty podłogowej należy
wymienić na aluminiowe Traxxas
5632.
3.
Plastikowe serwomechanizmy skrętu 2075
po kilku jazdach ulegną awarii. Nie ma sensu ich naprawy za pomocą mocniejszej przekładni czy
zwarciu rezystora w elektronice. Bardzo słabe parametry uciągu i prędkości psują
kierowanie prawie 7kg modelem. Proponuję zamontowanie dwóch o łącznej sile nie
większej niż 45Kg np. SRT6023. Można zamontować jedno mocniejsze serwo o
parametrach przynajmniej 28kg/0.15sekund ale trzeba się liczyć z szybszym
zużyciem bądź pęknięciem głównego ramienia mechanizmu skrętu.
4. Gdy fabryczny silnik z plastikową ścianką tylnego łożyska rozpadnie się to zalecam jego wymianę na dużo
wytrzymalszy
produkt firmy Hobbywing
4274.
Przy awarii ESC sprawa jest prosta -
Max8
bądź Max6.
Przy zasilaniu 6s konieczne zamontowanie dodatkowych
kondensatorów ładujących.
5. Amortyzatory
fabryczne to kolejny element, którego nie polecam naprawiać. Oferuję najlepsze
rozwiązanie.
Opcjonalnie oferuję
limitery
zawieszenia, które zapobiegają wypadaniu końcówek drążków popychaczy
oraz amortyzatorów. Cały zestaw wyciągnie
maksymalny potencjał pracy zawieszenia. Dodatkowo wszystkie końcówki starej
wersji drążków
popychaczy amortyzatorów należy wkręcać na
kleju CA.
Nowa i poprawiona wersja
8619
nie wymaga klejenia a w połączeniu z moimi amortyzatorami - eliminuje potrzebę
montażu limiterów.
6. Konieczna wymiana
oleju w
centralnym dyferencjale oraz usunięcie luzów i poprawne nasmarowanie
całej serwis
przekładni
. Przegląd
dyferencjałów
oraz kasowanie
luzów i poprawne nasmarowanie.
7. Usunięcie
luzów zwrotnic oraz mocowań
kół.
8. Usprawnienie mechanizmu
skrętu +
film.
9. Odpowiedni
setup z geometrią
zawieszenia.
10. Naprawa uszkodzonych
gwintów w wahaczach.
11. Montaż
osłony piankowej, która zapobiega uszkodzeniu tylnej ośki
centralnej. Powiększone
otwory na
kable zasilające w boksach akumulatorów. Osłony tylnego napędu.
12. Montaż stabilizatorów
dla bardziej wymagających użytkowników. Ich zadaniem jest wykorzystanie
maksymalnej przyczepności wszystkich kół w pokonywaniu zakrętów.
Powyższe modyfikacje wykonuję na samym początku serwisu, co znacznie poprawia właściwości jezdne i wytrzymałość
całej konstrukcji E-Revo 2.0.
Przy używanych modelach często pojawiają się niespodziewane usterki oraz
nieumiejętne naprawy, których
serwis na wybranych przeze mnie modelach przedstawiam
tutaj.
Przykładowy remont i udoskonalenie nowego E-Revo
2.0.
Copyright © 2004 - 2021 prorevo.pl All rights reserved.