Koła Tuning Serwis modeli Mugen Revo E-Revo

 

Układ kierowniczy:

E/REVO - mniejszy promień skrętu - regulacja i centrowanie

 

Układ zawieszenia:

E/REVO, E/T-MAXX - wzmocnienie gwintów w wahaczach

E/REVO, E/T-MAXX - montaż tylnego zawieszenia RPM True-track

E/REVO - setup i geometria zawieszenia

E/REVO, E/T-MAXX, SUMMIT - wymiana oleju w amortyzatorach

E/REVO, E/T-MAXX, SUMMIT - usuwanie luzów na zwrotnicach

 

Płyta podłogowa:

E-REVO, SUMMIT - wzmocnienie mocowania silnika

E-REVO, SUMMIT - wymiary kieszeni na akumulatory

E-REVO, SUMMIT - wzmocnienie tylnej konstrukcji podwozia

E-REVO, SUMMIT - zabezpieczenie tylnej półosi centralnej

E-REVO, SUMMIT - osłony tylnego napędu

E-REVO, SUMMIT - osłona dolnej części podwozia

E-REVO, SUMMIT - powiększenie otworów na kable w boxach

 

Układ napędowy:

E-REVO, E-MAXX - centralny dyferencjał produkcji Prorevo

E/REVO, E/T-MAXX, SUMMIT - profesjonalne składanie kół

E-REVO i inne elektryki w skali 1/8 - dobór kV silnika do zasilania

E/REVO, E/T-MAXX - regulacja sprzęgła skrzyni biegów

E/REVO, E/T-MAXX, SUMMIT - likwidacja luzów dyferencjałów i mocowań kół

E/REVO - odpowiedni dobór przełożeń dla silnika castle 2200kV

E/REVO, E/T-MAXX - serwis dyferencjałów

E/REVO, E/T-MAXX - regeneracja oryginalnych półosi napędowych

E-REVO - wymiana półosi napędowych na stalowe Losi LST

E-REVO - wymiana dyferencjałów na mocniejsze Losi LST

 

Wykaz części do modelu E-REVO:

E-REVO - interaktywne rysunki techniczne podzespołów modelu


 

Traxxas E-Revo w skali producenta 1:10  w porównaniu do truggy  Mugen MBX6T w skali 1:8 KLIK.
    Z  E-Revo wyciskam cały jego potencjał, nie narażając użytkownika na niepotrzebne wydatki.


   

Pierwszy etap modyfikacji E-Revo


1. Montaż centralnego dyferencjału PROREVO w celu ograniczenia awarii mechanizmów przeniesienia napędu. W znacznym stopniu poprawia to również trakcję modelu na różnych nawierzchniach.
2. Wzmocnienie tylnej konstrukcji podwozia by zminimalizować ryzyko pęknięcia podwozia oraz bulkheadów przy niefortunnym skoku, zderzeniu czy koziołkowaniu. Możemy do tego celu również użyć fabrycznego zestawu Traxxas 5632.
3. Oferuję profesjonalny montaż większości kół dostępnych na rynku KLIK. Żywotność fabrycznych kół Traxxasa jest bardzo ograniczona już nawet przy zasilaniu pakietami 2x2s. Wprowadzają one duże wibracje, powodując pogorszenie właściwości jezdnych i przyspieszone zużycie podzespołów zawieszenia.
4. Usunięcie luzów na kołach KLIK. Zabieg ten nie jest konieczny jeśli seryjne hexy nie mają jeszcze nadmiernego luzu. Na jakiś czas wystarczą wtedy podkładki teflonowe pod hexa KLIK.
5. Serwis amortyzatorów z wymianą oleju na odpowiedni KLIK.
6. Usunięcie luzów zwrotnic KLIK.
7. Naprawa mechanizmu skrętu KLIK.
8. Odpowiedni setup z geometrią zawieszenia KLIK.
9. Prawidłowe zaprogramowanie regulatora ESC.
10. Kompletny serwis dyferencjałów KLIK.
11. Wzmocnienie mocowania silnika KLIK.
12. Naprawa uszkodzonych gwintów w wahaczach KLIK.
13. Wymiana uszkodzonych łożysk na nowe z uszczelnieniem stykowym 2RS, odpowiednio nasmarowane dedykowanym smarem.
14. Montaż osłony piankowej, która zapobiega uszkodzeniu tylnej ośki centralnej KLIK. Powiększone otwory na kable zasilające w boksach akumulatorów KLIK. Dodatkowa dolna osłona podwozia KLIK.


    Powyższe modyfikacje wykonuję na samym początku serwisu, co znacznie poprawia właściwości jezdne i wytrzymałość całej konstrukcji E-Revo. Przy używanych modelach często pojawiają się niespodziewane usterki oraz nieumiejętne naprawy, których serwis  na wybranych przeze mnie modelach przedstawiam tutaj.

 

Drugi etap modyfikacji

1. Wymiana wahaczy na produkty RPM. Tylny, w wersji tylko i wyłącznie True-Track 80562. Dodatkowo przy jego montażu wzmacniam zwrotnice oraz montuję osłony mojego projektu. Plastikowy gwint górnego wahacza wymieniam na mocniejszy i trwalszy mosiężny.
2. W przypadku awarii fabrycznych serwomechanizmów skrętu, proponuję zamontowanie jednego mocniejszego serwa o parametrach przynajmniej 20kg/0.15sekundy. W modelach zasilanych pakietami 2x3s montuję zewnętrzny regulator napięcia UBEC dla seryjnie montowanych regulatorów ESC Traxxasa. W znacznym stopniu ogranicza to możliwość spalenia fabrycznego BECa w regulatorze ESC. W przypadku produktów firmy Hobbywing MAX8, które są dedykowane do modeli E-Revo/E-Maxx zabieg ten nie jest konieczny z powodu dużo lepszych parametrów.
3. Wymiana tylnej lotki na firmowe produkty z modeli buggy/truggy 1:8, które są wytrzymalsze od fabrycznie zamontowanej. 
4. Montaż z regulacją stabilizatorów Traxxas 5498. Ich zadaniem jest w maksymalny sposób wykorzystać przyczepność wszystkich kół w zakrętach. Źle dopasowane drążki skrętne stabilizatorów mogą ograniczyć tłumienie nierówności, co ma negatywny wpływ na zachowanie modelu.
 

    Z mojego punktu widzenia opisane powyżej  ulepszenia są wystarczające dla modelu E-Revo.
    Ekstremalne zmiany konstrukcyjne przeszedł mój model E-Revo. Na bazie mojej konstrukcji przerabiam również ekstremalnie podwozia jak np. pocisk znajomego zza Odry tutaj. Na życzenie zainteresowanego wykonuje kosztowne modyfikacje półosi napędowych oraz dyferencjałów.
 


Do góry

Copyright © 2004 - 2018 prorevo.pl All rights reserved.