Układ kierowniczy:
E-Revo - mniejszy
promień skrętu i jego regulacja
Układ zawieszenia:
E/Revo/2.0 i inne modele - wzmocnienie gwintów w wahaczach
E/Revo, E/T-Maxx - montaż tylnego zawieszenia RPM True-track
E-Revo - setup i geometria zawieszenia
E/Revo/2.0 i inne modele - wymiana oleju w
amortyzatorach
E-Revo, E/T-Maxx, Summit - usuwanie luzów na zwrotnicach
Płyta podłogowa:
E-Revo, Summit - wzmocnienie mocowania silnika
E-Revo/2.0, Summit - wymiary kieszeni na akumulatory
E-Revo, Summit - wzmocnienie tylnej konstrukcji podwozia
E-Revo/2.0, Summit
- zabezpieczenie tylnej półosi centralnej
E-Revo/2.0, Summit
- osłony tylnego napędu
E-Revo, Summit
- osłona dolnej części podwozia
E-Revo/2.0, Summit
- większe otwory na kable w boxach
Układ napędowy:
E-Revo, E-Maxx - centralny dyferencjał produkcji Prorevo
E/Revo/2.0 i inne modele
- profesjonalne składanie kół
E/Revo, E/T-Maxx - regulacja sprzęgła skrzyni biegów
E-Revo i inne modele - likwidacja luzów dyferencjałów i kół
E-Revo - dobór przełożeń
zębatek silnika i odbioru +
program
E-Revo i inne modele - serwis dyferencjałów
E/Revo, E/T-Maxx - regeneracja oryginalnych półosi napędowych
E-Revo -
modyfikacja przeniesienia napędu z Losi LST
Wykaz części do
modelu E-Revo:
E-Revo - interaktywne
rysunki techniczne podzespołów
Traxxas E-Revo w skali
producenta 1:10 w
porównaniu do truggy Mugen MBX6T
w skali 1:8.
Z E-Revo/2.0
wyciskam cały jego potencjał, nie narażając
użytkownika na niepotrzebne wydatki.
Pierwszy etap
modyfikacji E-Revo 1.0
1. Montaż centralnego dyferencjału
PROREVO w celu ograniczenia awarii mechanizmów przeniesienia napędu. W znacznym
stopniu poprawia to również trakcję modelu na różnych nawierzchniach.
2. Wzmocnienie
tylnej konstrukcji płyty podłogowej by zminimalizować ryzyko pęknięcia podwozia oraz bulkheadów
przy niefortunnym skoku, zderzeniu czy koziołkowaniu. Możemy
do tego celu również użyć fabrycznego zestawu Traxxas 5632.
3.
Oferuję profesjonalny
montaż kół. Żywotność fabrycznych kół jest bardzo ograniczona już nawet przy
zasilaniu pakietami 2x2s. Wprowadzają one duże wibracje,
powodując pogorszenie właściwości jezdnych i przyspieszone zużycie
podzespołów zawieszenia.
4. Usunięcie
luzów na kołach. Zabieg ten nie jest konieczny jeśli seryjne hexy nie mają jeszcze
nadmiernego luzu. Na jakiś czas wystarczą wtedy
podkładki teflonowe pod hexa.
5. Serwis
amortyzatorów z wymianą oleju na odpowiedni.
6. Usunięcie
luzów zwrotnic.
7. Naprawa mechanizmu
skrętu.
8. Odpowiedni
setup z geometrią
zawieszenia.
9. Prawidłowe zaprogramowanie regulatora ESC.
10. Kompletny serwis
dyferencjałów.
11. Wzmocnienie mocowania
silnika.
12. Naprawa uszkodzonych
gwintów w wahaczach.
13. Wymiana uszkodzonych łożysk na nowe z uszczelnieniem
stykowym 2RS, odpowiednio nasmarowane dedykowanym smarem.
14. Montaż
osłony piankowej, która zapobiega uszkodzeniu tylnej ośki
centralnej. Powiększone
otwory na kable zasilające w boksach akumulatorów.
Wzmocnienie dolnej osłony podwozia.
Powyższe modyfikacje wykonuję na samym początku serwisu, co znacznie poprawia właściwości jezdne i wytrzymałość
całej konstrukcji E-Revo.
Przy używanych modelach często pojawiają się niespodziewane usterki oraz
nieumiejętne naprawy, których
serwis na wybranych przeze mnie modelach przedstawiam
tutaj.
Drugi etap modyfikacji
1. Wymiana wahaczy na produkty
RPM.
Tylny, w wersji tylko i wyłącznie True-Track
80562. Dodatkowo przy jego montażu wzmacniam
zwrotnice
oraz montuję
osłony mojego projektu. Plastikowy gwint górnego wahacza wymieniam na mocniejszy i
trwalszy
mosiężny.
2. W przypadku awarii fabrycznych serwomechanizmów skrętu, proponuję
zamontowanie jednego mocniejszego serwa o parametrach przynajmniej
20kg/0.15sekundy. W modelach zasilanych pakietami 2x3s
montuję zewnętrzny regulator napięcia UBEC dla seryjnie montowanych
regulatorów ESC Traxxasa. W znacznym stopniu ogranicza to możliwość spalenia fabrycznego BECa w regulatorze ESC.
W przypadku produktów firmy Hobbywing MAX8, które są dedykowane do modeli
E-Revo/E-Maxx zabieg ten nie jest konieczny z powodu dużo lepszych parametrów.
3. Wymiana tylnej lotki na firmowe produkty z modeli buggy/truggy 1:8, które
są wytrzymalsze od fabrycznie zamontowanej.
4. Montaż stabilizatorów
Traxxas 5498.
Ich zadaniem jest wykorzystanie maksymalnej przyczepności wszystkich 4 kół
szczególnie w pokonywaniu zakrętów.
Z mojego punktu widzenia opisane powyżej ulepszenia są
wystarczające dla modelu E-Revo.
Ekstremalne zmiany konstrukcyjne przeszedł mój model
E-Revo. Na bazie mojej konstrukcji przerabiam również ekstremalnie
podwozia jak model znajomego zza Odry
tutaj.
Copyright © 2004 - 2021 prorevo.pl All rights reserved.