Koła

Tuning

Serwis

Mugen

Revo

E-Revo


Układ kierowniczy:

E-Revo 2.0 - regulacja mechanizmu skrętu


Układ zawieszenia:

E-Revo 2.0 i inne modele - wzmocnienie gwintów w wahaczach

E-Revo 2.0 - setup i geometria zawieszenia

E-Revo 2.0 - naprawa amortyzatorów

E-Revo 2.0 - usuwanie luzów na zwrotnicach

E-Revo 2.0 - wzmocnienie końcówek drążków popychaczy

E-Revo 2.0 - limitery zawieszenia

E-Revo 2.0 - stabilizatory


Płyta podłogowa:

E-Revo 2.0 - wymiary kieszeni na akumulatory

E-Revo 2.0 - wzmocnienie aluminiowe tylnej konstrukcji podwozia

E-Revo 2.0 - zabezpieczenie tylnej półosi centralnej

E-Revo 2.0 - osłony tylnego napędu

E-Revo 2.0 - większe otwory na kable w boxach


Układ napędowy:


E-Revo 2.0 - profesjonalne składanie kół

E-Revo 2.0 - likwidacja luzów mocowania kół

E-Revo 2.0 - dobór przełożeń zębatek silnika i odbioru

E-Revo 2.0  - serwis przekładni i centralnego dyferencjału + film


Wykaz części do modelu E-Revo/2.0:

E-Revo/2.0 - interaktywne rysunki techniczne podzespołów


setup2

Setup zawieszenia

 

Zawieszenie w E-Revo 2.0 wyróżnia na tle innych konstrukcji znanych producentów RC. Stąd też oferuje ogromne możliwości regulacyjne. Elementy geometryczne czyli siwe trójkąty (z ang. rocker arms) zmieniają sposób pracy amortyzatorów podczas kompresji. Skok zawieszenia wynoszący 90mm został tak zaprojektowany, by podczas kompresji - zawieszenie stawało się coraz sztywniejsze w nieliniowej charakterystyce ugięcia amortyzatora. Firma Traxxas zaprojektowała 4 rodzaje geometrii pracy zawieszenia progresywnego. Ma to za zadanie wybrać optymalną prędkość działania zawieszenia do charakterystyki pokonywanego terenu modelem.


    Dobór geometrii zawieszenia:

Progressive-1 P1 TRA5337. Geometria zawieszenia o liniowej progresywności działania dopasowana do pracy w bardzo nierównym terenie z średnimi skoczniami.

Progressive-2 P2 TRA5358. Geometria zawieszenia o średniej progresywności działania dopasowana do pracy w uniwersalnym terenie, torach i dużych skokach. Dedykowane oraz fabrycznie zamontowane w E-Revo 2.0

Progressive-3 P3 TRA5359. Geometria zawieszenia o największej progresywności działania dopasowana do pracy tylko na płaskich nawierzchniach z niewielkimi skoczniami.

Long Travel-LT TRA5356. Geometria zawieszenia o najmniejszej progresywności działania dopasowana do pracy tylko w trudnym terenie jak trial, jazda wspinaczkowa. Ten typ zawieszenia jest seryjnie montowany w modelach Summit i do szybkiej jazdy terenowej z większymi skokami kompletnie się nie sprawdzi. Na tym rodzaju zawieszenia uzyskujemy większy prześwit aż o 30mm w porównaniu do poprzednich czyli aż 120mm.

Amortyzatory polecam wymienić - szczegółu tutaj.

   
    Prześwit podwozia czyli tzw. Ride Height ustawiamy za pomocą nakrętek dociskowych sprężyn. Podwozie z akumulatorami zrzucamy z wysokości 30cm na płaską powierzchnię. Skręcamy nakrętki sprężyn do momentu w którym przód oraz tył podwozia będzie na tych samych wysokościach. Dolne wahacze mają być równoległe do powierzchni. Nakrętki regulacyjne sprężyn nie służą do regulacji twardości sprężyn tylko do zmiany prześwitu, który ma duże znaczenie na zachowanie się modelu także przy wyskakiwaniu ze skoczni oraz dobijaniu do ziemi przy lądowaniu i całym balansie modelu.

   
 

Standardowe ustawienie oryginalnych stalowych popychaczy to mocowanie w środkowym otworze w wahaczu - jazda szybka, terenowa z dużą ilością skoków. Jeżeli jeździmy po płaskich nawierzchniach bez większych skoków to końcówkę drążka mocujemy w otworze wahacza bliższemu kołu. Do jazd przeprawowych oraz wysokich skoków modelem gdzie potrzebny jest jak największy prześwit podwozia - końcówki popychaczy wkręcamy jak najbliżej środka podwozia.

 

 

 

Regulacja pochylenia kół - potrzebny klucz imbusowy 2.5mm

 
 

 

Zbieżność kół przednich i tylnych regulujemy kluczem płaskim 5mm

 
 

Na koniec ustawiam geometrię na specjalnym setupie

 


 


Do góry

Copyright © 2004 - 2021 prorevo.pl All rights reserved.