Układ kierowniczy:
E-Revo 2.0 -
regulacja mechanizmu skrętu
Układ zawieszenia:
E-Revo 2.0 i inne modele - wzmocnienie gwintów w wahaczach
E-Revo 2.0 - setup i geometria zawieszenia
E-Revo 2.0
- naprawa amortyzatorów
E-Revo 2.0 - usuwanie luzów na zwrotnicach
E-Revo 2.0 - wzmocnienie końcówek
drążków popychaczy
E-Revo 2.0
- limitery zawieszenia
E-Revo 2.0
- stabilizatory
Płyta podłogowa:
E-Revo 2.0 - wymiary kieszeni na akumulatory
E-Revo 2.0 - wzmocnienie
aluminiowe tylnej konstrukcji podwozia
E-Revo 2.0
- zabezpieczenie tylnej półosi centralnej
E-Revo 2.0 - osłony tylnego napędu
E-Revo
2.0 - większe otwory na kable w boxach
Układ napędowy:
E-Revo 2.0 - profesjonalne składanie kół
E-Revo 2.0 - likwidacja luzów
mocowania kół
E-Revo 2.0 - dobór przełożeń
zębatek silnika i odbioru
E-Revo 2.0
-
serwis przekładni i centralnego
dyferencjału +
film
Wykaz części do
modelu E-Revo/2.0:
E-Revo/2.0 - interaktywne
rysunki techniczne podzespołów
Setup zawieszenia
Zawieszenie w E-Revo 2.0 wyróżnia na
tle innych konstrukcji znanych producentów RC. Stąd też oferuje ogromne możliwości regulacyjne. Elementy geometryczne czyli siwe trójkąty (z
ang. rocker arms)
zmieniają sposób pracy amortyzatorów podczas kompresji. Skok zawieszenia
wynoszący 90mm został tak zaprojektowany, by podczas kompresji - zawieszenie
stawało się coraz sztywniejsze w nieliniowej charakterystyce ugięcia
amortyzatora. Firma Traxxas zaprojektowała 4 rodzaje
geometrii pracy zawieszenia progresywnego. Ma to za zadanie wybrać optymalną
prędkość działania zawieszenia do charakterystyki pokonywanego terenu
modelem.
Dobór geometrii zawieszenia:
Progressive-1 P1 TRA5337. Geometria zawieszenia o liniowej
progresywności działania dopasowana do pracy w bardzo nierównym terenie z
średnimi skoczniami.
Progressive-2 P2 TRA5358. Geometria
zawieszenia o średniej progresywności działania dopasowana do pracy w
uniwersalnym terenie, torach i dużych skokach. Dedykowane oraz fabrycznie
zamontowane w E-Revo 2.0
Progressive-3 P3 TRA5359. Geometria zawieszenia o największej
progresywności działania dopasowana do pracy tylko na płaskich
nawierzchniach z niewielkimi skoczniami.
Long Travel-LT TRA5356. Geometria zawieszenia o najmniejszej
progresywności działania dopasowana do pracy tylko w trudnym terenie jak
trial, jazda wspinaczkowa. Ten typ zawieszenia jest seryjnie montowany w
modelach Summit i do szybkiej jazdy terenowej z większymi skokami kompletnie
się nie sprawdzi. Na tym rodzaju zawieszenia uzyskujemy większy prześwit aż
o 30mm w porównaniu do poprzednich czyli aż 120mm.
Amortyzatory polecam wymienić - szczegółu
tutaj.
Prześwit podwozia czyli tzw. Ride Height ustawiamy za pomocą
nakrętek dociskowych sprężyn. Podwozie z akumulatorami zrzucamy z wysokości 30cm na płaską powierzchnię.
Skręcamy nakrętki sprężyn do momentu w którym przód oraz tył podwozia będzie
na tych samych wysokościach. Dolne wahacze mają być równoległe do
powierzchni. Nakrętki regulacyjne sprężyn nie służą do regulacji
twardości sprężyn tylko do zmiany prześwitu, który ma
duże znaczenie na zachowanie się modelu także przy wyskakiwaniu ze skoczni
oraz dobijaniu do ziemi przy lądowaniu i całym balansie modelu.
Standardowe ustawienie oryginalnych stalowych popychaczy to mocowanie w środkowym otworze w wahaczu - jazda szybka, terenowa z dużą ilością skoków. Jeżeli jeździmy po płaskich nawierzchniach bez większych skoków to końcówkę drążka mocujemy w otworze wahacza bliższemu kołu. Do jazd przeprawowych oraz wysokich skoków modelem gdzie potrzebny jest jak największy prześwit podwozia - końcówki popychaczy wkręcamy jak najbliżej środka podwozia.
Regulacja pochylenia kół - potrzebny klucz imbusowy 2.5mm
Zbieżność kół przednich i tylnych regulujemy kluczem płaskim 5mm
Na koniec ustawiam geometrię na specjalnym setupie