Układ kierowniczy:
E-Revo - mniejszy
promień skrętu i jego regulacja
Układ zawieszenia:
E/Revo/2.0 i inne modele - wzmocnienie gwintów w wahaczach
E/Revo, E/T-Maxx - montaż tylnego zawieszenia RPM True-track
E-Revo - setup i geometria zawieszenia
E/Revo/2.0 i inne modele - wymiana oleju w
amortyzatorach
E-Revo, E/T-Maxx, Summit - usuwanie luzów na zwrotnicach
Płyta podłogowa:
E-Revo, Summit - wzmocnienie mocowania silnika
E-Revo/2.0, Summit - wymiary kieszeni na akumulatory
E-Revo, Summit - wzmocnienie tylnej konstrukcji podwozia
E-Revo/2.0, Summit
- zabezpieczenie tylnej półosi centralnej
E-Revo/2.0, Summit
- osłony tylnego napędu
E-Revo, Summit
- osłona dolnej części podwozia
E-Revo/2.0, Summit
- większe otwory na kable w boxach
Układ napędowy:
E-Revo, E-Maxx - centralny dyferencjał produkcji Prorevo
E/Revo/2.0 i inne modele
- profesjonalne składanie kół
E/Revo, E/T-Maxx - regulacja sprzęgła skrzyni biegów
E-Revo i inne modele - likwidacja luzów dyferencjałów i kół
E-Revo - dobór przełożeń
zębatek silnika i odbioru +
program
E-Revo i inne modele - serwis dyferencjałów
E/Revo, E/T-Maxx - regeneracja oryginalnych półosi napędowych
E-Revo -
modyfikacja przeniesienia napędu z Losi LST
Wykaz części do
modelu E-Revo:
E-Revo - interaktywne
rysunki techniczne podzespołów
Serwis dyferencjałów
Z mojego doświadczenia odpowiednie gęstości olejów w dyferencjałach E-Revo 1.0 to przód
50000W a tył 30000W. Gęstości w jednostkach W oraz cps/cst są takie same dla
twardości olejów stosowanych w dyferencjałach. Różnice w przelicznikach gęstości
olejów są tylko dla olejów do amortyzatorów czyli dla przedziałów poniżej
twardości
100W.
Olej w dyferencjałach wymieniamy okresowo co sezon bądź
wtedy gdy zauważymy wycieki, które widzimy w postaci zabrudzonych osiek
dyferencjałów jak to widać na zdjęciu poniżej
Po rozkręceniu obudowy dyferencjału widzimy wyciekający olej z wnętrza dyferencjału, który przyśpiesza uszkodzenie łożysk
Po rozkręceniu kubka dyferencjału powodem wycieku jest przerwana uszczelka kubka oraz x-ring jednej z zębatek satelitowych dyferencjału. Zestaw naprawczy jest do kupienia tylko z plastikowym kubkiem w zestawie - uszczelek niebieskich x-ring producent Traxxas nie oferuje osobno. Przy zakładaniu nowych uszczelek warto je delikatnie przesmarować olejem silikonowym
Składanie dyferencjału wykonujemy bardzo dokładnie z uwagi na delikatne uszczelki, które łatwo uszkodzić. Na sam początek uszczelkę od strony kubka smarujemy odpowiednim smarem bądź olejem silikonowym
Pamiętamy o teflonowej podkładce pod zębatką koronową, którą montujemy tylko od strony plastikowego kubka dyferencjału !!
Zębatkę koronową wkręcam delikatnie ruchem obrotowym przy pomocy szczypiec, żeby nie uszkodzić uszczelki niebieskiej x-ring
Olej wlewamy maksymalnie do 3/4 objętości kubka, lub delikatnie powyżej ośki łączącej satelity dyferencjału
Polecam posmarować smarem bądź olejem główną uszczelkę kubka dyferencjału, po to by nie przesunęła się przy skręcaniu
Smarujemy również uszczelkę od strony talerza i wkręcamy delikatnie zębatkę koronową
Po założeniu zębatki talerzowej na kubek dyferencjału warto sprawdzić czy otwory w uszczelkach idealnie zgrywają się w osi wkręcanych śrubek, by zapobiec uszkodzeniu głównej czarnej uszczelki
Śrubki talerza dyferencjału dokręcamy na krzyż +
Łożyska bez luzu promieniowego możemy dokładnie oczyścić ze starego smaru. Jeżeli takie łożysko kręci się bez żadnych oporów i chrobotania to możemy je ponownie użyć uprzednio aplikując odpowiedni smar do łożysk jak np. ŁT-43. Smar powinien zapełniać 30% - 50% wewnętrznej, swobodnej przestrzeni łożyska.
Zębatkę talerzową dyferencjału smarujemy odpowiednim smarem - nie używamy do tego celu oleju silikonowego !!
Zakładamy podkładkę teflonową Traxxas 3981 służącą do usunięcia luzu wzdłużnego na zębatce atakującej przedniego oraz tylnego dyferencjału. Tym zabiegiem wydłużymy żywotność zębatki atakującej oraz talerzowej i ich łożysk
Dyferencjał montujemy w głównej obudowie napisem UP REVO do góry