Koła Tuning Serwis modeli Mugen Revo E-Revo

Układ kierowniczy:

E/Revo - mniejszy promień skrętu oraz jego regulacja
 

Układ zawieszenia:

E/Revo, E/T-Maxx - wzmocnienie gwintów w wahaczach

E/Revo, E/T-Maxx - montaż tylnego zawieszenia RPM True-track

E/Revo - setup i geometria zawieszenia

E/Revo, E/T-Maxx, Summit - wymiana oleju w amortyzatorach

E/Revo, E/T-Maxx, Summit - usuwanie luzów na zwrotnicach
 

Płyta podłogowa:

E-Revo, Summit - wzmocnienie mocowania silnika

E-Revo, Summit - wymiary kieszeni na akumulatory

E-Revo, Summit - wzmocnienie tylnej konstrukcji podwozia

E-Revo, Summit - zabezpieczenie tylnej półosi centralnej

E-Revo, Summit - osłony tylnego napędu

E-Revo, Summit - osłona dolnej części podwozia

E-Revo, Summit - powiększenie otworów na kable w boxach
 

Układ napędowy:

E-Revo, E-Maxx - centralny dyferencjał produkcji Prorevo

E/Revo, E/T-Maxx, Summit - profesjonalne składanie kół

E-Revo i inne elektryki w skali 1/8 - dobór kV silnika do zasilania

E/Revo, E/T-Maxx - regulacja sprzęgła skrzyni biegów

E/Revo, E/T-Maxx, Summit - likwidacja luzów dyferencjałów i kół

E/Revo - odpowiedni dobór przełożeń dla silnika castle 2200kV

E/Revo, E/T-Maxx - serwis dyferencjałów

E/Revo, E/T-Maxx - regeneracja oryginalnych półosi napędowych

E-Revo - wymiana półosi napędowych na stalowe Losi LST

E-Revo - wymiana dyferencjałów na mocniejsze Losi LST
 

Wykaz części do modelu E-Revo:

E-Revo - interaktywne rysunki techniczne podzespołów modelu


dyfry

 Serwis dyferencjałów

Gęstszych olejów w dyferencjałach używamy na nawierzchniach z większą ilością skoczni, bardziej równym terenie i wszędzie tam gdzie model będzie nam służył bardziej do zabawy czyli tzw. bashingu niż jazdy zawodniczej. Rzadszy olej zdaje egzamin na nawierzchniach bardziej wyboistych, nierównych oraz gdy modelem jeździmy przeważnie po torach.

Z mojego doświadczenia odpowiednie gęstości olejów w dyferencjałach E-Revo to przód 50000W a tył 30000W. Gęstości w jednostkach W oraz cps/cst są takie same dla twardości olejów stosowanych w dyferencjałach. Różnice w przelicznikach gęstości olejów są tylko dla olejów do amortyzatorów czyli dla przedziałów poniżej twardości 100W.
    Olej w dyferencjałach wymieniamy okresowo co sezon bądź wtedy gdy zauważymy wycieki, które widzimy w postaci zabrudzonych osiek dyferencjałów jak to widać na zdjęciu poniżej

 

 

Po rozkręceniu obudowy dyferencjału widzimy wyciekający olej z wnętrza dyferencjału, który przyśpiesza uszkodzenie łożysk

 


 

Po rozkręceniu kubka dyferencjału powodem wycieku jest przerwana uszczelka kubka oraz x-ring jednej z zębatek satelitowych dyferencjału. Zestaw naprawczy jest do kupienia tylko z plastikowym kubkiem w zestawie - uszczelek niebieskich x-ring producent Traxxas nie oferuje osobno. Przy zakładaniu nowych uszczelek warto je delikatnie przesmarować olejem silikonowym

 


 

Składanie dyferencjału wykonujemy bardzo dokładnie z uwagi na delikatne uszczelki, które łatwo uszkodzić. Na sam początek uszczelkę od strony kubka smarujemy odpowiednim smarem bądź olejem silikonowym

 

 

Pamiętamy o teflonowej podkładce pod zębatką koronową, którą montujemy tylko od strony plastikowego kubka dyferencjału !!

 

 

Zębatkę koronową wkręcam delikatnie ruchem obrotowym przy pomocy szczypiec, żeby nie uszkodzić uszczelki niebieskiej x-ring

 

 

Olej wlewamy maksymalnie do 3/4 objętości kubka, lub delikatnie powyżej ośki łączącej satelity dyferencjału

 

 

Polecam posmarować smarem bądź olejem główną uszczelkę kubka dyferencjału, po to by nie przesunęła się przy skręcaniu

 

 

 

Smarujemy również uszczelkę od strony talerza i wkręcamy delikatnie zębatkę koronową

 

 

 

Po założeniu zębatki talerzowej na kubek dyferencjału warto sprawdzić czy otwory w uszczelkach idealnie zgrywają się w osi wkręcanych śrubek, by zapobiec uszkodzeniu głównej czarnej uszczelki

 

 

Śrubki talerza dyferencjału dokręcamy na krzyż +

 

 

Łożyska bez luzu promieniowego możemy dokładnie oczyścić ze starego smaru. Jeżeli takie łożysko kręci się bez żadnych oporów i chrobotania to możemy je ponownie użyć uprzednio aplikując odpowiedni smar do łożysk jak np. ŁT-43. Smar powinien zapełniać 30% - 50% wewnętrznej, swobodnej przestrzeni łożyska.

 

 

 

 

Zębatkę talerzową dyferencjału smarujemy odpowiednim smarem - nie używamy do tego celu oleju silikonowego !!

 

 

Zakładamy podkładkę teflonową Traxxas 3981 służącą do usunięcia luzu wzdłużnego na zębatce atakującej przedniego oraz tylnego dyferencjału. Tym zabiegiem wydłużymy żywotność zębatki atakującej oraz talerzowej i ich łożysk

 

 

Dyferencjał montujemy w głównej obudowie napisem UP REVO do góry

 
 


Do góry

Copyright © 2004 - 2019 prorevo.pl All rights reserved.