Koła Tuning Serwis modeli Mugen Revo E-Revo

 

Układ kierowniczy:

E/REVO - mniejszy promień skrętu - regulacja i centrowanie

 

Układ zawieszenia:

E/REVO, E/T-MAXX - naprawa i wzmocnienie gwintów w wahaczach

E/REVO, E/T-MAXX - montaż tylnego zawieszenia RPM True-track

E/REVO - setup i geometria zawieszenia

E/REVO, E/T-MAXX, SUMMIT - wymiana oleju w amortyzatorach

E/REVO, E/T-MAXX, SUMMIT - usuwanie luzów na zwrotnicach

 

Płyta podłogowa:

E-REVO, SUMMIT - wzmocnienie mocowania silnika

E-REVO, SUMMIT - wymiary kieszeni na akumulatory

E-REVO, SUMMIT - wzmocnienie tylnej konstrukcji podwozia

E-REVO, SUMMIT - zabezpieczenie tylnej półosi centralnej

E-REVO, SUMMIT - osłony tylnego napędu

E-REVO, SUMMIT - osłona dolnej części podwozia

E-REVO, SUMMIT - powiększenie otworów na kable w boxach

 

Układ napędowy:

E-REVO, E-MAXX - centralny dyferencjał produkcji Prorevo

E/REVO, E/T-MAXX, SUMMIT - profesjonalne składanie kół

E-REVO i inne elektryki w skali 1/8 - dobór kV silnika do zasilania

E/REVO, E/T-MAXX - regulacja sprzęgła skrzyni biegów

E/REVO, E/T-MAXX, SUMMIT - likwidacja luzów dyferencjałów i mocowań kół

E/REVO - odpowiedni dobór przełożeń dla silnika castle 2200kV

E/REVO, E/T-MAXX - serwis dyferencjałów

E/REVO, E/T-MAXX - regeneracja oryginalnych półosi napędowych

E-REVO - wymiana półosi napędowych na stalowe Losi LST

E-REVO - wymiana dyferencjałów na mocniejsze Losi LST

 

Wykaz części do modelu E-REVO:

E-REVO - interaktywne rysunki techniczne podzespołów modelu


dyfry

 Serwis dyferencjałów

Gęstszych olei w dyferencjałach używamy na nawierzchniach z większą ilością skoczni, bardziej równym terenie i wszędzie tam gdzie model będzie nam służył bardziej do zabawy czyli tzw. bashingu niż jazdy zawodniczej. Rzadszy olej zdaje egzamin na nawierzchniach bardziej wyboistych, nierównych oraz gdy modelem jeździmy przeważnie po torach.

Z mojego doświadczenia odpowiednie gęstości olejów w dyferencjałach E-Revo to przód 50kW a tył 30kW. Gęstości w jednostkach W oraz cps/cst są takie same dla twardości olejów stosowanych w dyferencjałach. Różnice w przelicznikach gęstości olejów są tylko dla olejów do amortyzatorów czyli dla przedziałów poniżej twardości 100W KLIK
   

Olej w dyferencjałach wymieniamy okresowo co sezon bądź wtedy gdy zauważymy wycieki, które widzimy w postaci zabrudzonych osiek dyferencjałów jak to widać na zdjęciu poniżej



 

Po rozkręceniu obudowy dyferencjału widzimy wyciekający olej z wnętrza dyferencjału, który przyśpiesza uszkodzenie łożysk.




 

Po rozkręceniu kubka dyferencjału powodem wycieku jest przerwana uszczelka kubka oraz x-ring jednej z zębatek satelitowych dyferencjału. Zestaw naprawczy jest do kupienia tylko z plastikowym kubkiem w zestawie - uszczelek niebieskich x-ring producent Traxxas nie oferuje osobno. Przy zakładaniu nowych uszczelek warto je delikatnie przesmarować olejem silikonowym.




 

Składanie dyferencjału wykonujemy bardzo dokładnie z uwagi na delikatne uszczelki, które łatwo uszkodzić. Na sam początek uszczelkę od strony kubka smarujemy odpowiednim smarem bądź olejem silikonowym.

 

Pamiętamy o teflonowej podkładce pod zębatką koronową, którą montujemy tylko od strony plastikowego kubka dyferencjału !!

 

Zębatkę koronową wkręcam delikatnie ruchem obrotowym przy pomocy szczypiec, żeby nie uszkodzić uszczelki niebieskiej x-ring.

 

Olej wlewamy maksymalnie do 3/4 objętości kubka, lub delikatnie powyżej ośki łączącej satelity dyferencjału.

 

Polecam posmarować smarem bądź olejem główną uszczelkę kubka dyferencjału, po to by nie przesunęła się przy skręcaniu.



 

Smarujemy również uszczelkę od strony talerza i wkręcamy delikatnie zębatkę koronową.




 

Po założeniu zębatki talerzowej na kubek dyferencjału warto sprawdzić czy otwory w uszczelkach idealnie zgrywają się w osi wkręcanych śrubek, by zapobiec uszkodzeniu głównej czarnej uszczelki.

 

Śrubki talerza dyferencjału dokręcamy na krzyż +

 

Łożyska bez luzu promieniowego możemy dokładnie oczyścić ze starego smaru. Jeżeli takie łożysko kręci się bez żadnych oporów i chrobotania to możemy je ponownie użyć uprzednio aplikując odpowiedni smar do łożysk jak np. ŁT-43. Smar powinien zapełniać 30% - 50% wewnętrznej, swobodnej przestrzeni łożyska.





 

Zębatkę talerzową dyferencjału smarujemy odpowiednim smarem z dodatkiem litu - nie używamy do tego celu oleju silikonowego !!

 

Zakładamy podkładkę teflonową Traxxas 3981 służącą do usunięcia luzu wzdłużnego na zębatce atakującej przedniego oraz tylnego dyferencjału. Tym zabiegiem wydłużymy żywotność zębatki atakującej oraz talerzowej i ich łożysk.

 

Montując dyferencjał w bulkheadach modelu należy odpowiednio go zamontować. Napisem na dyferencjale UP REVO do góry.


 


Do góry

Copyright © 2004 - 2018 prorevo.pl All rights reserved.