Koła

Tuning

Serwis

Mugen

Revo

E-Revo


Układ kierowniczy:

E-Revo - mniejszy promień skrętu i jego regulacja


Układ zawieszenia:

E/Revo/2.0 i inne modele - wzmocnienie gwintów w wahaczach

E/Revo, E/T-Maxx - montaż tylnego zawieszenia RPM True-track

E-Revo - setup i geometria zawieszenia

E/Revo/2.0 i inne modele - wymiana oleju w amortyzatorach

E-Revo, E/T-Maxx, Summit - usuwanie luzów na zwrotnicach


Płyta podłogowa:

E-Revo, Summit - wzmocnienie mocowania silnika

E-Revo/2.0, Summit - wymiary kieszeni na akumulatory

E-Revo, Summit - wzmocnienie tylnej konstrukcji podwozia

E-Revo/2.0, Summit - zabezpieczenie tylnej półosi centralnej

E-Revo/2.0, Summit - osłony tylnego napędu

E-Revo, Summit - osłona dolnej części podwozia

E-Revo/2.0, Summit - większe otwory na kable w boxach


Układ napędowy:

E-Revo, E-Maxx - centralny dyferencjał produkcji Prorevo

E/Revo/2.0 i inne modele - profesjonalne składanie kół

E/Revo, E/T-Maxx - regulacja sprzęgła skrzyni biegów

E-Revo i inne modele - likwidacja luzów dyferencjałów i kół

E-Revo - dobór przełożeń zębatek silnika i odbioru + program

E-Revo i inne modele - serwis dyferencjałów

E/Revo, E/T-Maxx - regeneracja oryginalnych półosi napędowych

E-Revo - modyfikacja przeniesienia napędu z Losi LST


Wykaz części do modelu E-Revo:

E-Revo - interaktywne rysunki techniczne podzespołów


dyfry

 Serwis dyferencjałów

Z mojego doświadczenia odpowiednie gęstości olejów w dyferencjałach E-Revo 1.0 to przód 50000W a tył 30000W. Gęstości w jednostkach W oraz cps/cst są takie same dla twardości olejów stosowanych w dyferencjałach. Różnice w przelicznikach gęstości olejów są tylko dla olejów do amortyzatorów czyli dla przedziałów poniżej twardości 100W.
    Olej w dyferencjałach wymieniamy okresowo co sezon bądź wtedy gdy zauważymy wycieki, które widzimy w postaci zabrudzonych osiek dyferencjałów jak to widać na zdjęciu poniżej

 

 

Po rozkręceniu obudowy dyferencjału widzimy wyciekający olej z wnętrza dyferencjału, który przyśpiesza uszkodzenie łożysk

 


 

Po rozkręceniu kubka dyferencjału powodem wycieku jest przerwana uszczelka kubka oraz x-ring jednej z zębatek satelitowych dyferencjału. Zestaw naprawczy jest do kupienia tylko z plastikowym kubkiem w zestawie - uszczelek niebieskich x-ring producent Traxxas nie oferuje osobno. Przy zakładaniu nowych uszczelek warto je delikatnie przesmarować olejem silikonowym

 


 

Składanie dyferencjału wykonujemy bardzo dokładnie z uwagi na delikatne uszczelki, które łatwo uszkodzić. Na sam początek uszczelkę od strony kubka smarujemy odpowiednim smarem bądź olejem silikonowym

 

 

Pamiętamy o teflonowej podkładce pod zębatką koronową, którą montujemy tylko od strony plastikowego kubka dyferencjału !!

 

 

Zębatkę koronową wkręcam delikatnie ruchem obrotowym przy pomocy szczypiec, żeby nie uszkodzić uszczelki niebieskiej x-ring

 

 

Olej wlewamy maksymalnie do 3/4 objętości kubka, lub delikatnie powyżej ośki łączącej satelity dyferencjału

 

 

Polecam posmarować smarem bądź olejem główną uszczelkę kubka dyferencjału, po to by nie przesunęła się przy skręcaniu

 

 

 

Smarujemy również uszczelkę od strony talerza i wkręcamy delikatnie zębatkę koronową

 

 

 

Po założeniu zębatki talerzowej na kubek dyferencjału warto sprawdzić czy otwory w uszczelkach idealnie zgrywają się w osi wkręcanych śrubek, by zapobiec uszkodzeniu głównej czarnej uszczelki

 

 

Śrubki talerza dyferencjału dokręcamy na krzyż +

 

 

Łożyska bez luzu promieniowego możemy dokładnie oczyścić ze starego smaru. Jeżeli takie łożysko kręci się bez żadnych oporów i chrobotania to możemy je ponownie użyć uprzednio aplikując odpowiedni smar do łożysk jak np. ŁT-43. Smar powinien zapełniać 30% - 50% wewnętrznej, swobodnej przestrzeni łożyska.

 

 

 

 

Zębatkę talerzową dyferencjału smarujemy odpowiednim smarem - nie używamy do tego celu oleju silikonowego !!

 

 

Zakładamy podkładkę teflonową Traxxas 3981 służącą do usunięcia luzu wzdłużnego na zębatce atakującej przedniego oraz tylnego dyferencjału. Tym zabiegiem wydłużymy żywotność zębatki atakującej oraz talerzowej i ich łożysk

 

 

Dyferencjał montujemy w głównej obudowie napisem UP REVO do góry

 
 


Do góry

Copyright © 2004 - 2021 prorevo.pl All rights reserved.