Koła

Tuning

Serwis

Mugen

Revo

E-Revo


Układ kierowniczy:

E-Revo - mniejszy promień skrętu i jego regulacja


Układ zawieszenia:

E/Revo/2.0 i inne modele - wzmocnienie gwintów w wahaczach

E/Revo, E/T-Maxx - montaż tylnego zawieszenia RPM True-track

E-Revo - setup i geometria zawieszenia

E/Revo/2.0 i inne modele - wymiana oleju w amortyzatorach

E-Revo, E/T-Maxx, Summit - usuwanie luzów na zwrotnicach


Płyta podłogowa:

E-Revo, Summit - wzmocnienie mocowania silnika

E-Revo/2.0, Summit - wymiary kieszeni na akumulatory

E-Revo, Summit - wzmocnienie tylnej konstrukcji podwozia

E-Revo/2.0, Summit - zabezpieczenie tylnej półosi centralnej

E-Revo/2.0, Summit - osłony tylnego napędu

E-Revo, Summit - osłona dolnej części podwozia

E-Revo/2.0, Summit - większe otwory na kable w boxach


Układ napędowy:

E-Revo, E-Maxx - centralny dyferencjał produkcji Prorevo

E/Revo/2.0 i inne modele - profesjonalne składanie kół

E/Revo, E/T-Maxx - regulacja sprzęgła skrzyni biegów

E-Revo i inne modele - likwidacja luzów dyferencjałów i kół

E-Revo - dobór przełożeń zębatek silnika i odbioru + program

E-Revo i inne modele - serwis dyferencjałów

E/Revo, E/T-Maxx - regeneracja oryginalnych półosi napędowych

E-Revo - modyfikacja przeniesienia napędu z Losi LST


Wykaz części do modelu E-Revo:

E-Revo - interaktywne rysunki techniczne podzespołów


setup

Setup zawieszenia

 

Zawieszenie w Revo, E-Revo oraz Summit wyróżnia na tle innych konstrukcji znanych producentów RC. Stąd też oferuje ogromne możliwości regulacyjne. Elementy geometryczne czyli siwe trójkąty (z ang. rocker arms) zmieniają sposób pracy amortyzatorów podczas kompresji. Skok zawieszenia wynoszący 90mm został tak zaprojektowany, by podczas kompresji - zawieszenie stawało się coraz sztywniejsze w nieliniowej charakterystyce ugięcia amortyzatora. Firma Traxxas zaprojektowała 4 rodzaje geometrii pracy zawieszenia progresywnego. Ma to za zadanie wybrać optymalną prędkość działania zawieszenia do charakterystyki pokonywanego terenu modelem.


    Dobór geometrii zawieszenia:

Progressive-1 P1 TRA5337. Geometria zawieszenia o liniowej progresywności  działania dopasowana do pracy w bardzo nierównym terenie z średnimi skoczniami. Dedykowane połączenie z drążkami TRA5318 oraz TRA5318X. Amortyzatory zalewać olejem o twardości od 60W do 70W przy tłoczkach P2.

Progressive-2 P2 TRA5358. Geometria zawieszenia o średniej progresywności działania dopasowana do pracy w uniwersalnym terenie, torach i dużych skokach. Dedykowane połączenie z drążkami TRA5318 oraz TRA5318X z obowiązkowymi tulejami TRA5133 pod końcówki drążków wydłużając je o 4mm. E-Revo 2.0 nie wymaga dodatkowych tulei ponieważ końcówki drążków zostały fabrycznie przedłużone.

Progressive-3 P3 TRA5359. Geometria zawieszenia o największej progresywności działania dopasowana do pracy tylko na płaskich nawierzchniach z niewielkimi skoczniami. Dedykowane połączenie z drążkami TRA5319 oraz TRA5319X. Amortyzatory zalewać olejem o twardości w granicach 40W przy tłoczkach P2.

Long Travel-LT TRA5356. Geometria zawieszenia o najmniejszej progresywności działania dopasowana do pracy tylko w trudnym terenie jak trial, jazda wspinaczkowa. Ten typ zawieszenia jest seryjnie montowany w modelach Summit i do szybkiej jazdy terenowej z większymi skokami kompletnie się nie sprawdzi. Na tym rodzaju zawieszenia uzyskujemy większy prześwit aż o 30mm w porównaniu do poprzednich czyli aż 120mm. Dedykowane połączenie z drążkami TRA5318 oraz TRA5318X. Amortyzatory zalewać olejem o twardości w granicach 40W przy tłoczkach P2.

Amortyzatory w modelu E-Revo 1.0 i 2.0 fabrycznie są zalane olejem o twardości 40W. Zalecam wymianę oleju w 1.0 na gęściejszy o twardości 60W (800 cps/cst) i seryjne sprężyny z wersji fabrycznej jeżeli zasilamy model 2 x 2s. Przy zasilaniu 2 x 3s zakładamy sprężyny dodane do zestawu czyli srebrne na przód, a na tył niebieskie. Instrukcja zalewania i odpowietrzania amortyzatorów. Amortyzatory w 2.0 polecam wymienić - szczegółu tutaj.

   
    Prześwit podwozia czyli tzw. Ride Height ustawiamy za pomocą nakrętek dociskowych sprężyn. Podwozie z akumulatorami zrzucamy z wysokości 30cm na płaską powierzchnię. Skręcamy nakrętki sprężyn do momentu w którym przód oraz tył podwozia będzie na tych samych wysokościach. Dolne wahacze mają być równoległe do powierzchni. Nakrętki regulacyjne sprężyn nie służą do regulacji twardości sprężyn tylko do zmiany prześwitu, który ma duże znaczenie na zachowanie się modelu także przy wyskakiwaniu ze skoczni oraz dobijaniu do ziemi przy lądowaniu i całym balansie modelu.

   
 

Standardowe ustawienie oryginalnych stalowych popychaczy to mocowanie w środkowym otworze w wahaczu - jazda szybka, terenowa z dużą ilością skoków. Jeżeli jeździmy po płaskich nawierzchniach bez większych skoków to końcówkę drążka mocujemy w otworze wahacza bliższemu kołu. Do jazd przeprawowych oraz wysokich skoków modelem gdzie potrzebny jest jak największy prześwit podwozia - końcówki popychaczy wkręcamy jak najbliżej środka środka podwozia.

 

 

 

Regulacja pochylenia kół - potrzebny klucz imbusowy 2.5mm

 
 

 

Zbieżność kół przednich i tylnych regulujemy kluczem płaskim 5mm

 
 

Na koniec ustawiam geometrię na specjalnym setupie

 
 


Do góry

Copyright © 2004 - 2021 prorevo.pl All rights reserved.