Układ kierowniczy:
E-Revo - mniejszy
promień skrętu i jego regulacja
Układ zawieszenia:
E/Revo/2.0 i inne modele - wzmocnienie gwintów w wahaczach
E/Revo, E/T-Maxx - montaż tylnego zawieszenia RPM True-track
E-Revo - setup i geometria zawieszenia
E/Revo/2.0 i inne modele - wymiana oleju w
amortyzatorach
E-Revo, E/T-Maxx, Summit - usuwanie luzów na zwrotnicach
Płyta podłogowa:
E-Revo, Summit - wzmocnienie mocowania silnika
E-Revo/2.0, Summit - wymiary kieszeni na akumulatory
E-Revo, Summit - wzmocnienie tylnej konstrukcji podwozia
E-Revo/2.0, Summit
- zabezpieczenie tylnej półosi centralnej
E-Revo/2.0, Summit
- osłony tylnego napędu
E-Revo, Summit
- osłona dolnej części podwozia
E-Revo/2.0, Summit
- większe otwory na kable w boxach
Układ napędowy:
E-Revo, E-Maxx - centralny dyferencjał produkcji Prorevo
E/Revo/2.0 i inne modele
- profesjonalne składanie kół
E/Revo, E/T-Maxx - regulacja sprzęgła skrzyni biegów
E-Revo i inne modele - likwidacja luzów dyferencjałów i kół
E-Revo - dobór przełożeń
zębatek silnika i odbioru +
program
E-Revo i inne modele - serwis dyferencjałów
E/Revo, E/T-Maxx - regeneracja oryginalnych półosi napędowych
E-Revo -
modyfikacja przeniesienia napędu z Losi LST
Wykaz części do
modelu E-Revo:
E-Revo - interaktywne
rysunki techniczne podzespołów
Setup zawieszenia
Zawieszenie w Revo, E-Revo oraz Summit wyróżnia na
tle innych konstrukcji znanych producentów RC. Stąd też oferuje ogromne możliwości regulacyjne. Elementy geometryczne czyli siwe trójkąty (z
ang. rocker arms)
zmieniają sposób pracy amortyzatorów podczas kompresji. Skok zawieszenia
wynoszący 90mm został tak zaprojektowany, by podczas kompresji - zawieszenie
stawało się coraz sztywniejsze w nieliniowej charakterystyce ugięcia
amortyzatora. Firma Traxxas zaprojektowała 4 rodzaje
geometrii pracy zawieszenia progresywnego. Ma to za zadanie wybrać optymalną
prędkość działania zawieszenia do charakterystyki pokonywanego terenu
modelem.
Dobór geometrii zawieszenia:
Progressive-1 P1 TRA5337. Geometria zawieszenia o liniowej
progresywności działania dopasowana do pracy w bardzo nierównym
terenie z średnimi skoczniami. Dedykowane połączenie z drążkami TRA5318 oraz
TRA5318X. Amortyzatory zalewać olejem o twardości od 60W do 70W przy
tłoczkach P2.
Progressive-2 P2 TRA5358. Geometria
zawieszenia o średniej progresywności działania dopasowana do pracy w
uniwersalnym terenie, torach i dużych skokach. Dedykowane połączenie z
drążkami TRA5318 oraz TRA5318X z obowiązkowymi tulejami TRA5133 pod
końcówki drążków wydłużając je o 4mm. E-Revo 2.0 nie wymaga dodatkowych
tulei ponieważ końcówki drążków zostały fabrycznie przedłużone.
Progressive-3 P3 TRA5359. Geometria zawieszenia o największej
progresywności działania dopasowana do pracy tylko na płaskich
nawierzchniach z niewielkimi skoczniami. Dedykowane połączenie z drążkami
TRA5319 oraz TRA5319X. Amortyzatory zalewać olejem o twardości w granicach
40W przy tłoczkach P2.
Long Travel-LT TRA5356. Geometria zawieszenia o najmniejszej
progresywności działania dopasowana do pracy tylko w trudnym terenie jak
trial, jazda wspinaczkowa. Ten typ zawieszenia jest seryjnie montowany w
modelach Summit i do szybkiej jazdy terenowej z większymi skokami kompletnie
się nie sprawdzi. Na tym rodzaju zawieszenia uzyskujemy większy prześwit aż
o 30mm w porównaniu do poprzednich czyli aż 120mm. Dedykowane połączenie z
drążkami TRA5318 oraz TRA5318X. Amortyzatory zalewać olejem o twardości w
granicach 40W przy tłoczkach P2.
Amortyzatory w modelu E-Revo 1.0 i 2.0 fabrycznie są zalane olejem o twardości 40W. Zalecam wymianę oleju
w 1.0 na gęściejszy o
twardości 60W (800 cps/cst) i
seryjne sprężyny z wersji fabrycznej jeżeli zasilamy model 2 x 2s. Przy zasilaniu 2
x 3s zakładamy sprężyny
dodane do zestawu czyli srebrne na przód, a na tył niebieskie. Instrukcja zalewania i
odpowietrzania
amortyzatorów.
Amortyzatory w 2.0 polecam wymienić - szczegółu
tutaj.
Prześwit podwozia czyli tzw. Ride Height ustawiamy za pomocą
nakrętek dociskowych sprężyn. Podwozie z akumulatorami zrzucamy z wysokości 30cm na płaską powierzchnię.
Skręcamy nakrętki sprężyn do momentu w którym przód oraz tył podwozia będzie
na tych samych wysokościach. Dolne wahacze mają być równoległe do
powierzchni. Nakrętki regulacyjne sprężyn nie służą do regulacji
twardości sprężyn tylko do zmiany prześwitu, który ma
duże znaczenie na zachowanie się modelu także przy wyskakiwaniu ze skoczni
oraz dobijaniu do ziemi przy lądowaniu i całym balansie modelu.
Standardowe ustawienie oryginalnych stalowych popychaczy to mocowanie w środkowym otworze w wahaczu - jazda szybka, terenowa z dużą ilością skoków. Jeżeli jeździmy po płaskich nawierzchniach bez większych skoków to końcówkę drążka mocujemy w otworze wahacza bliższemu kołu. Do jazd przeprawowych oraz wysokich skoków modelem gdzie potrzebny jest jak największy prześwit podwozia - końcówki popychaczy wkręcamy jak najbliżej środka środka podwozia.
Regulacja pochylenia kół - potrzebny klucz imbusowy 2.5mm
Zbieżność kół przednich i tylnych regulujemy kluczem płaskim 5mm
Na koniec ustawiam geometrię na specjalnym setupie