Układ kierowniczy:
E-Revo - mniejszy
promień skrętu i jego regulacja
Układ zawieszenia:
E/Revo/2.0 i inne modele - wzmocnienie gwintów w wahaczach
E/Revo, E/T-Maxx - montaż tylnego zawieszenia RPM True-track
E-Revo - setup i geometria zawieszenia
E/Revo/2.0 i inne modele - wymiana oleju w
amortyzatorach
E-Revo, E/T-Maxx, Summit - usuwanie luzów na zwrotnicach
Płyta podłogowa:
E-Revo, Summit - wzmocnienie mocowania silnika
E-Revo/2.0, Summit - wymiary kieszeni na akumulatory
E-Revo, Summit - wzmocnienie tylnej konstrukcji podwozia
E-Revo/2.0, Summit
- zabezpieczenie tylnej półosi centralnej
E-Revo/2.0, Summit
- osłony tylnego napędu
E-Revo, Summit
- osłona dolnej części podwozia
E-Revo/2.0, Summit
- większe otwory na kable w boxach
Układ napędowy:
E-Revo, E-Maxx - centralny dyferencjał produkcji Prorevo
E/Revo/2.0 i inne modele
- profesjonalne składanie kół
E/Revo, E/T-Maxx - regulacja sprzęgła skrzyni biegów
E-Revo i inne modele - likwidacja luzów dyferencjałów i kół
E-Revo - dobór przełożeń
zębatek silnika i odbioru +
program
E-Revo i inne modele - serwis dyferencjałów
E/Revo, E/T-Maxx - regeneracja oryginalnych półosi napędowych
E-Revo -
modyfikacja przeniesienia napędu z Losi LST
Wykaz części do
modelu E-Revo:
E-Revo - interaktywne
rysunki techniczne podzespołów
Wymiana półosi na stalowe z Losi LST
Montaż stalowych półosi napędowych z modelu
firmy
Losi LST2/XXL/MUGGY. Przeróbka wymagała zastosowania większych
rozmiarowo łożysk w zwrotnicach i przy okazji zniknął
problem luzu na nowych hexach :)
Od siebie dodam, że przy zastosowaniu centralnego
dyferencjału mojej
produkcji PROREVO fabryczne półosie plastikowe potrafią naprawdę
dużo wytrzymać i nie ma potrzeby ich wymiany na stalowe. Opcjonalne stalowe półosie napędowe produkcji Traxxasa CVD 5451R w połączeniu z bardzo elastycznymi
wahaczami firmy RPM wymagają wymiany kielichów na dłuższe oraz wzmocnienie
pinów.
Ta modyfikacja jest dość kosztowna ale w maksymalnym
stopniu poprawia bezawaryjność przeniesienia napędu.
Aby pomieścić tak ogromne półosie napędowe w seryjnych
zwrotnicach należy przetoczyć mocowania pod nowe, dużo większe a co za tym idzie
wytrzymalsze łożyska
Porównanie łożysk seryjnych półosi Traxxasa i po przeróbce na stalowe firmy LOSI
Modyfikacji uległy również same ośki mocowań kół, które były za długie. Po ich skróceniu konieczny jest nowy gwint dla nakrętki do blokowania hexa za pomocą pina 3mm
Montaż hexa na przerobionej ośce stalowej i blokowanie pina za pomocą "robaczka". Przy okazji zostaje usunięty luz promieniowy i wzdłużny jaki ma miejsce przy seryjnym mocowaniu kół :)
Najważniejsza rzecz przy tej przeróbce to możliwość bezproblemowej pracy zawieszenia oraz braku możliwości wypadania końcówek półosi z kielichów. Konstrukcyjnie ten problem rozwiązałem odpowiednio wszystko projektując i robiąc liczne testy już na moim modelu w 2011 roku KLIK
Na prawidłową i bezproblemową pracę stalowych osiek przy sporym skoku zawieszenia wynoszącym 9cm w modelu E-Revo ma odpowiednio ustawiona geometria kół. Jeżeli zawieszenie mamy kompletnie rozstrojone, z ogromnymi luzami to wtedy najmocniejszą półoś połamiemy...
Wymiana dyferencjałów na
mocniejsze
Jedna z poważniejszych modyfikacji w układzie napędowym modelu E-Revo polegająca na wymianie fabrycznych 2-satelitowych dyferencjałów na dużo wytrzymalsze 4-satelitowe pochodzące z modelu Losi LST/2/XXL. Przeróbka już wcześniej miała miejsce w konstrukcji mojego modelu oraz kilku klientów w tym modelu znajomego Michała.
Różnice w budowie obu dyferencjałów bardzo dobrze widać na poniższych zdjęciach
Obowiązkowe prace na tokarce przy aluminiowych obudowach dyferencjałów
Kilka dodatkowych pomiarów i przystępuje do głównego montażu
Oryginalne piny stalowych osiek CVD firmy Traxxas są po prostu słabe i pękają przy byle okazji. Piny wymieniam na dużo mocniejsze.