Koła

Tuning

Serwis

Mugen

Revo

E-Revo


Układ kierowniczy:

E-Revo - mniejszy promień skrętu i jego regulacja


Układ zawieszenia:

E/Revo/2.0 i inne modele - wzmocnienie gwintów w wahaczach

E/Revo, E/T-Maxx - montaż tylnego zawieszenia RPM True-track

E-Revo - setup i geometria zawieszenia

E/Revo/2.0 i inne modele - wymiana oleju w amortyzatorach

E-Revo, E/T-Maxx, Summit - usuwanie luzów na zwrotnicach


Płyta podłogowa:

E-Revo, Summit - wzmocnienie mocowania silnika

E-Revo/2.0, Summit - wymiary kieszeni na akumulatory

E-Revo, Summit - wzmocnienie tylnej konstrukcji podwozia

E-Revo/2.0, Summit - zabezpieczenie tylnej półosi centralnej

E-Revo/2.0, Summit - osłony tylnego napędu

E-Revo, Summit - osłona dolnej części podwozia

E-Revo/2.0, Summit - większe otwory na kable w boxach


Układ napędowy:

E-Revo, E-Maxx - centralny dyferencjał produkcji Prorevo

E/Revo/2.0 i inne modele - profesjonalne składanie kół

E/Revo, E/T-Maxx - regulacja sprzęgła skrzyni biegów

E-Revo i inne modele - likwidacja luzów dyferencjałów i kół

E-Revo - dobór przełożeń zębatek silnika i odbioru + program

E-Revo i inne modele - serwis dyferencjałów

E/Revo, E/T-Maxx - regeneracja oryginalnych półosi napędowych

E-Revo - modyfikacja przeniesienia napędu z Losi LST


Wykaz części do modelu E-Revo:

E-Revo - interaktywne rysunki techniczne podzespołów


losioski

Wymiana półosi na stalowe z Losi LST

Montaż stalowych półosi napędowych z modelu firmy Losi LST2/XXL/MUGGY. Przeróbka wymagała zastosowania większych rozmiarowo łożysk w zwrotnicach i przy okazji zniknął problem luzu na nowych hexach :)
    Od siebie dodam, że przy zastosowaniu centralnego dyferencjału mojej produkcji PROREVO fabryczne półosie plastikowe potrafią naprawdę dużo wytrzymać i nie ma potrzeby ich wymiany na stalowe. Opcjonalne stalowe półosie napędowe produkcji Traxxasa CVD 5451R w połączeniu z bardzo elastycznymi wahaczami firmy RPM wymagają wymiany kielichów na dłuższe oraz wzmocnienie pinów.
    Ta modyfikacja
jest dość kosztowna ale w maksymalnym stopniu poprawia bezawaryjność przeniesienia napędu.


    Aby pomieścić tak ogromne półosie napędowe w seryjnych zwrotnicach należy przetoczyć mocowania pod nowe, dużo większe a co za tym idzie wytrzymalsze łożyska

   

   

 

Porównanie łożysk seryjnych półosi Traxxasa i po przeróbce na stalowe firmy LOSI

   

 

Modyfikacji uległy również same ośki mocowań kół, które były za długie. Po ich skróceniu konieczny jest nowy gwint dla nakrętki do blokowania hexa za pomocą pina 3mm

   

   

 

Montaż hexa na przerobionej ośce stalowej i blokowanie pina za pomocą "robaczka". Przy okazji zostaje usunięty luz promieniowy i wzdłużny jaki ma miejsce przy seryjnym mocowaniu kół :)

   

 

Najważniejsza rzecz przy tej przeróbce to możliwość bezproblemowej pracy zawieszenia oraz braku możliwości wypadania końcówek półosi z kielichów. Konstrukcyjnie ten problem rozwiązałem odpowiednio wszystko projektując i robiąc liczne testy już na moim modelu w 2011 roku KLIK

   

 

 

Na prawidłową i bezproblemową pracę stalowych osiek przy sporym skoku zawieszenia wynoszącym 9cm w modelu E-Revo ma odpowiednio ustawiona geometria kół. Jeżeli zawieszenie mamy kompletnie rozstrojone, z ogromnymi luzami to wtedy najmocniejszą półoś połamiemy...

 

Wymiana dyferencjałów na mocniejsze
 

Jedna z poważniejszych modyfikacji w układzie napędowym modelu E-Revo polegająca na wymianie fabrycznych 2-satelitowych dyferencjałów na dużo wytrzymalsze 4-satelitowe pochodzące z modelu Losi LST/2/XXL. Przeróbka już wcześniej miała miejsce w konstrukcji mojego modelu oraz kilku klientów w tym modelu znajomego Michała.

Różnice w budowie obu dyferencjałów bardzo dobrze widać na poniższych zdjęciach

   

 

Obowiązkowe prace na tokarce przy aluminiowych obudowach dyferencjałów

   

   

   

 

Kilka dodatkowych pomiarów i przystępuje do głównego montażu

 

 

 
 

Oryginalne piny stalowych osiek CVD firmy Traxxas są po prostu słabe i pękają przy byle okazji. Piny wymieniam na dużo mocniejsze.

    

   

 


Do góry

Copyright © 2004 - 2021 prorevo.pl All rights reserved.